وبسایت بارداری و حاملگی ؛ مادر و کودک

ارائه اطلاعاتی در زمینه بارداری

وبسایت بارداری و حاملگی ؛ مادر و کودک

ارائه اطلاعاتی در زمینه بارداری

وبسایت بارداری و حاملگی ؛ مادر و کودک

وب سایت دنیای آرزو تمام تلاش خود را انجام می دهد تا به کمک متخصصان و کارشناسان اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران که عموکا مادران جدید یا مادران آینده هستند ارائه دهد

زندگی کودک تا چند روز بعد تولد

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۵۶ ب.ظ

چند روز اول زندگی کودک شما بسیار هیجان انگیز و خسته کننده است. کارهای زیادی بعد از بارداری هفته به هفته در پیش است. در طی این مدت که کودک نیاز دارد تا روزانه حدود چهار ساعت بخوابد، شما مادر عزیز هم باید خوب غذا بخورید و کمی بیشتر بخوابید. در چند روز اول زندگی کودک بهتر است که هر روز یا زود به زود آن‌ها را حمام برده و خشک و تمیز نگهدارید. کارکنان بیمارستان در زمان ترخیص از سلامت کودک شما اطمینان حاصل می‌کنند و سپس واکسیناسیون لازم آن‌ها را برای شما توضیح خواهند داد.

نشانه های زایمان زوردس و راههای جلوگیری از آن برای حفظ سلامت نوزاد

الگوهای تغذیه و خواب در چند روز اول زندگی کودک

نوزادان تازه متولد شده در طول یک روز، حدود ۱۶ ساعت به خواب نیاز دارند. کودک شما هر ۴ ساعت یک بار بیدار شده و شیر می‌خورد.

البته این برنامه تغذیه و خواب در چند روز اول زندگی کودک، برای هر نوزاد متفاوت است. بنابراین شما نباید دقیقاً انتظار این برنامه را برای کودک خود داشته باشید. اجازه دهید که کودک آنچه را که نیاز دارد، دریافت کند. این زمان همچنین به شما کمک می‌کند تا شیر خود را برای تغذیه کودک خود به مدت طولانی، تقویت کنید. چرخه “تغذیه، بازی، خواب” برای شما و کودک شما بهتر از پیروی کردن از یک برنامه سختگیرانه است.

نحوه خواباندن کودک در چند روز اول زندگی

اطمینان حاصل کنید که همیشه نوزاد را به پشت می‌خوابانید و چیزی روی صورت او قرار نمی‌گیرد (پوشانده نشدن صورت کودک با پتو). امن‌ترین مکان برای خواب کودک، یک رختخواب امن در کنار مادر است. هرگز اجازه ندهید کودک با دود سیگار در تماس باشد یا شخصی در کنار کودک شما سیگار بکشد.

حمام کردن در چند روز اول زندگی نوزاد بعد تولد

حمام کردن کودک بسیار لذت بخش است، هر چند ممکن است که در ابتدا نوزاد عصبی باشد. حمام کردن نوزاد در شب می‌تواند باعث آرامش او شده تا خواب راحتی داشته باشد.

حمام کردن در چند روز اول زندگی کودک

در صورتی که تمایل ندارید، نیازی نیست که هر روز کودک خود را حمام کنید. حمام کردن هر چند روز یکبار هم کفایت می‌کند، اما اطمینان حاصل کنید که همیشه تمیز و خشک باشند. خیلی زود متوجه می‌شوید که شما و کودکتان چه چیزی را ترجیح می‌دهید و بیشتر دوست دارید.

در چند روز اول زندگی کودک، نوزاد هنوز بخشی از بند ناف را که به او متصل است، با خود به همراه دارد.  بنابراین نیاز است که او را تمیز نگهدارید و مانع عفونت بند ناف شوید، تا زمانی که به طور طبیعی بند ناف جدا شود (یا به اصطلاح بندناف بیوفتد).

کنترل سلامتی در چند روز اول زندگی کودک

شنوایی و آزمایش خون

در هفته اول زندگی کودک باید تست‌هایی را در نظر بگیرید. البته قبل از انجام تست‌ها از شما اجازه گرفته خواهد شد. نوزاد تست‌های غربالگری را در این مرحله انجام می‌دهد.

اندازه گیری وزن کودک

 

برای مطالعه ادامه مطلب می توانید به این سایت مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۳۱
دنیای آرزو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی